Om vår utbildning

Information till dig som är elev på Tumba Trafikskola!

Vill du köra upp via trafikskolan är det viktigt för dig och för oss att du är färdig med både teori- och körutbildning innan vi bokar prov åt dig.

Våra krav på dig är:

Teoretiskt: Att du via Teoricentralen är godkänd på övningsproven (70 frågor) samt har sex stycken godkända sluttester.  Därefter komma till Trafikskolan och göra ett sluttest.

Praktiskt: Du behöver göra en Utbildningskontroll (=körprov på alla körutbildningens 15 moment) med en annan lärare än din ordinarie.
Om du får klartecken från denne lärare kan du boka prov (möjligtvis behövs några till körlektioner till).

Innan du kan göra en Utbildningskontroll behöver vi se att:

• Att du via Teoricentralen visar att du blivit godkänd på alla kategorierna i övningsproven (70 frågor) och på 6 slutprov.
  • Att du gjort en landsvägskörning med omkörning som huvudmoment. Det tar ca 3 timmar men du betalar endast för en 80 minuters lektion.
  • Ha gjort en speciell mörkerlektion under årets mörka del (perioden första november-sista februari)

Trafikverket kräver att vi trafikskolor är kvalitetsinriktade och seriösa genom att ha dessa ovanstående krav på dig. Vi tycker att detta är positivt. Ju mer förbered du är inför provet, ju större är chansen att du klarar dig. Vi står på din sida och vill gärna att du blir godkänd på första försöket.

OBS! Väljer du att köra upp privat är det du själv som bestämmer när du är färdigutbildad, och du som bokar provet.

Vi hjälper gärna dig att individanpassa utbildning efter dina önskemål.

Vill du veta hur du ligger till i din utbildning, be din lärare om en planering

Vi har även körlektioner på helger kl. 7-19

Kvällar från 17.30