Allmän information

Välkommen till Tumba Trafikskola / Körkortsutbildarna!

Det finns en hel del du behöver veta om hur det fungerar på en trafikskola, hur lång en körutbildning är, vilka avbokningsreglerna är och annan praktisk information.

En körutbildning tar i medel i storstad 40-50 timmars körning och, det är väldigt individuellt hur många lektioner du behöver. Undersökningar har visat att det som ger snabbast resultat är om du kör regelbundet, och om du kan mängdträna hemma. Din handledare får gärna följa med på lektionerna för att underlätta utbildningen för dig.

Vi individanpassar utbildningen efter dina önskemål. Prata gärna med din lärare, så lägger han/hon upp en individuell utbildning för just dig. Du kan få veta ungefär hur mycket din totala utbildning kommer att kosta, och när du förväntas bli färdig. Samt vad som krävs av dig för att du ska nå målet.

I slutet av din utbildning behöver du göra en riskutbildning. Den är obligatorisk för alla. Del 1 är en teoretisk del som vi erbjuder. Den handlar om hastighet, alkohol o trötthet. Del 2 är en praktisk del, som du gör på Gillinge Trafikövningsplats.

Vi anordnar även landsvägskörning med omkörning som huvudmoment, samt mörkerkörning. Du får möjlighet att lära dig ljusbehandling när det gäller möte och omkörning samt gör vi en mörkerdemonstration. Du får se hur svårt det är att upptäcka en gående i mörkret.

Vill du avboka en körlektion, måste du göra det senast kl 13.00 dagen innan för att du inte ska behöva betala. Är din körlektion på en måndag måste du avboka senast kl 13.00 på fredagen. Vill du avboka teorikursen, måste du göra det senast tre dagar före dess början.

Vi erbjuder körlektioner vardagar och helger kl. 7.00 – 19.00

Receptionen är bemannad
Måndag o Onsdag 08.20 – 18.00
Tisdag o Torsdag 08.20 – 17.00
Fredag 08.20 – 13.00
Vi har lunchstängt kl 13.00–14.00

Testskrivningar på data kan du göra när receptionen är bemannad, samt tider som du kommit överens med receptionisten om.

Har du synpunkter på din utbildning vill vi att du pratar med din lärare eller receptionisten. Ställ gärna krav på oss som jobbar här:

• Reception: Annelie, Emelie och Josefine
  • Skolchef: Monif
  • Utbildningsledare: Monif
  • Verksamhetsansvarig: Annelie
  • Trafiklärare: Monif, Per, Christel, Conny, Petronella, Reza och Silvia
  • Teori och övriga kurser:  Monif och Conny

Elever och lärare behöver tvätta händerna innan körlektion och vi rengör ratt och interiör mellan varje lektion.  Vi ser också till att ofta tvätta av dörrhandtag etc. i våra lokaler.

Vi har även körlektioner på helger kl. 7-19

Kvällar från 17.30