Introduktionsutbildning

Introduktionsutbildningar på plats på Tumba Trafikskola

Erbjudande 390:-/deltagare

(ord.pris 590:-)

Kommande kurser med lediga platser:

Helger kl. 9.30:

• Lörd 27/4 – 3 platser kvar
  • Sön 5/5
  • Sön 19/5
  • Sön 2/6
  • Sönd 16/6
  • Sönd 30/6
  • Sön 14/7
  • Sön 11/8

Vardagar kl. 17.30:

• Ons 8/5
  • Ons 22/5
  • Tis 11/6
  • Ons 14/8

Vardagar kl. 9.30:

Kontakta oss för mer information och platsbokning då föranmälan krävs.
Kursens längd är ca. 3.5 tim.

Det går bra att ringa oss på 08-530 313 13 för att boka

eller via formulär nedan:

Samtliga deltagare ska vara på plats 15 minuter innan kursstart för Id-kontroll.

Betalningen ska göras 3 arbetsdagar innan via Plusgiro eller Swish, ange namn som meddelande.

Plusgiro: 491053-5

Swishnummer: 123 386 90 47

För att slippa debitering måste avbokning ske senast 3 vardagar innan kurstillfället.

Vi förbehåller oss rätten att avboka utbildningen vid för lågt deltagarantal.

Detta är den utbildning som både handledare och elev ska gå, för att godkännas av Transportstyrelsen för privat övningskörning.
Eleven ska ansöka om ett körkortstillstånd med synintyg och handledaren om ett handledartillstånd vid privat övningskörning.

Ansökningarna för dessa tillstånd gör ni på: www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/handledare/

Ansök i god tid och  gärna innan ni går kursen (fast det finns inget krav på det), då handläggningstiden kan vara lång hos Transportstyrelsen, vi rapporterar intygen om genomförd introduktionsutbildning elektroniskt efter kursen.

Nu har kravet på att introduktionsutbildning vid privat övningskörning måste genomföras av eleven och handledaren samtidigt slopats. Elev och handledare kan gå utbildningen var för sig.

Den som redan har gått en introduktionsutbildning behöver inte gå om den, förutsatt att utbildningen fortfarande är giltig. Utbildningen är giltig i 5 år från det datum den genomfördes.

Observera att handledaren måste ansöka och bli godkänd för varje elev innan den privata övningskörningen får påbörjas. Detta görs även i fortsättningen via till exempel e-tjänsten Ansök om handledarskap.

F o m 2021-12-01 får en handledare ha max 5 elever.

Mer info finns på: https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/handledare/

Med anledning av Coronaviruset

Ber vi våra elever och kursdeltagare att avboka sina lektioner och kurser om ni:

• Har feber, hosta och/eller förkylning

Vi tillämpar samma policy för vår personal.

Kommer du till kurs eller körlektion med någon av dessa symptom, kan vi behöva be dig att avstå från denna.

Elever och lärare behöver tvätta händerna innan körlektion och vi rengör ratt och interiör mellan varje lektion.  Vi ser också till att ofta tvätta av dörrhandtag etc. i våra lokaler.

Vi tillämpar samma avbokningsregler som tidigare, men sjukintyg från skola eller arbetsgivare gäller naturligtvis vid sena avbokningar.

Tveka inte att kontakta oss på telefon 08-530 313 13 eller maila reception@tumbatrafikskola.se

Du kan räntefritt delbetala din utbildning genom:

Vi har även körlektioner på helger kl. 7-19

Kvällar från 17.30